iSAC2.0: més potència de cerca amb menys cost d’inversió

iSAC2.0: més potència de cerca amb menys cost d’inversió
La nova versió de l'iSAC permet indexar directament els portals web municipals reduint considerablement el cost d'implantació i d’integració.

Després de 6 anys treballant conjuntament amb ajuntaments catalans i de la resta d’Europa, hem adaptat l’iSAC a les noves necessitats sorgides. L’iSAC2.0 és l’evolució de l’iSAC que va néixer a finals del 2006 a Terrassa i que té com a principals objectius:

  1. Simplificar la integració
  2. Socialitzar l’atenció ciutadana

Per tal de simplificar la feina d’implantació i integració de l’iSAC i, per tant, reduir els recursos necessaris per fer-ho, l’iSAC2.0 incorpora una sèrie de noves funcionalitats:

  • Capacitat per indexar directament el web: d’aquesta forma evitem connectar-nos a les bases de dades municipals i oferim un cercador semàntic per tot el portal web.
  • Possibilitat de cercar en més d’un portal: l’iSAC2.0 pot incorporar la informació de tants portals com es vulgui, ja que habitualment els ajuntaments tenen la informació municipal en més d’un portal (per exemple: el portal principal, la seu electrònica, portals d’alguns serveis municipals,...).
  • Extracció personalitzada d’informació: per tal de millorar la precisió del cercador s’extreu dels portals només la informació rellevant i, a més, s’identifica dins de les diferents pàgines quina informació és més important que la resta.
  • Integració ràpida i senzilla: només s’ha de posar una crida a l’iSAC2.0 a la capçalera dels portals indexats i automàticament el servei de cerca estarà disponible a tot arreu.
  • L’iSAC estarà allotjat als nostres servidors: d’aquesta manera l’Ajuntament no ha de preparar un servidor dedicat amb els recursos que això comporta.

Per tal de socialitzar i fer més participativa l’atenció ciutadana municipal, l’iSAC2.0 incorpora una sèrie de noves funcionalitats:

  • Fòrum amb les preguntes freqüents: els ciutadans poden deixar les preguntes en el fòrum perquè l’Ajuntament o altres ciutadans les puguin contestar. D’aquesta manera si altres ciutadans tenen la mateixa pregunta trobaran ràpidament la resposta. No es publica res al fòrum sense la supervisió de l’Ajuntament.
  • El ciutadà que no troba la resposta pot contactar directament amb el servei d’atenció al ciutadà per correu electrònic.
  • Possibilitat de compartir les pàgines del portal: pots enviar una pàgina a un amic o compartir-les a les xarxes socials existents (Facebook, Twitter,...).

L’iSAC2.0 actualment ja està implantat a 2 poblacions catalanes (Girona i Manlleu), 4 administracions franceses (Mairie St. Médard en Jalles, la Communauté Urbaine de Bordeux, Mairie de Cenon i Mairie de Eysines ), 4 administracions italianes (Linea Amica - Governo italiano, Comune di Prato, Provincia di Firenze i Comune di Padova), 1 població alemana (Bremerhaven) i 1 administració europea (European Institute of Women Health)

A més, l’iSAC2.0 també s’ha implantat en una empresa catalana (RES Catalunya) que principalment destaca per ser els primers que integren un personatge que assisteix al ciutadà en la cerca d’informació. Podeu veure-ho a http://www.res.cat.

Imatge: La Núria assisteix als visitants del web RES.cat



Webs
Web del RES.cat

Data: 05-02-2013


[Veure totes les notícies]
Més notícies